sweet words for sweet person

.orang kata saya garang tapi saya rasa saya sweet sangat dan comeyl (perasan) jadi mari layari kisah hidup saya.


Saturday, April 14, 2012

Dekat kan aku dan Dia :)





Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi dengan kurnianya aku masih lagi dibekalkan dengan 2 nikmat iaitu ISLAM dan IMAN...
Pernahkah kita tahu apakah itu IMAN...ataupun sekadar ucapan dibibir tapi tidak dipraktikkan..
Iman itu adalah percaya,atau membenarkan dengan percakapan, perbuatan dan hati.
Beriman kepada Allah adalah, membenarkan dengan hati bahawa Allah itu ada, mengaku dengan lisan dan dibuktikan dengan perbuatan yang nyata...
Sekiranya iman kita goyah, maka kita hilang kepercayaan padanya..
then we will not practice any of what Allah ask for us, solat , fasting paying zakat, went haji and umrah..
and this will lead us to do things against Islam..
That's why we have to always remember Allah in our daily life, love Allah in every second in our life more than anyone else, try to get close with him..
but how?????
there must be ways
1. recite Al-Quran and the definitions
2. Don't forget solat fardhu (compulsory)
3.always fasting(wajib + sunat)
4.practice solat dhuha and hajat
5.zikrullah
6.always taubat

maybe there are lots to practice but this is the common ways..hopefully readers and I will always give the best to devote ourself in doing good things and try to get close with him each second..insyaAllah...

p/s: Ask your Iman, how are you? everyday..ok!

No comments:

Post a Comment

maybe you wanna read this too

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...