sweet words for sweet person

.orang kata saya garang tapi saya rasa saya sweet sangat dan comeyl (perasan) jadi mari layari kisah hidup saya.


Thursday, July 8, 2010

...Dear myBeloved Friends...(>,<)

Bismillahhirrohmanirrahim..alhamdulillah, bersyukur athie kepada Allah kerana masih lagi berada di dunia ini dan diberi peluang untuk menghasilkan coretan buat tatapan sahabat..kali ini atas permintaan sahabat yang konon disayangi oleh cik athie ini meminta untuk berkongsi sedikit pengalaman dan juga rahsia yang mungkin boleh dijadikan panduan untuk berjaya di masa hadapan...Tidak lengkap hidup seseorang itu kalau tiada pegangan agama..jadi yang paling utama adalah memelihara perkara yang wajib supaya apa yang kita cuba hajati itu lebih diberkati..apa yang boleh athie kongsikan disini adalah merupakan cara athie belajar..mungkin berbeza dari orang lain kerana kita sume berbeza-beza...Cara - caranya adalah....

1.Beri tumpuan dalam kelas
kalau athiela kan..nak serap ilmu tu kita pandang la mata cikgu kita yang tengah ajar supaya ilmu yang cuba disampaikan menusuk kalbu..ceh!!hahaha..tapi itu sume benar ye!! pasang sume pancaindera yang ade..kalu ade 6 pun pasang je...dan setelah dengar dan lihat..otak berfikir tuk memahami..dan bila faham..note kita tu..kita buat dalam bentuk yang kita paham..k!!

2.Buat latihan
Kita kena buat banyak latihan..kenape ek???sbb kita kena bina keyakinan dalam diri supaya bila kita buat exam yang betul nnti kita mmg confirm tu jawapan die..waktu kita buat latihan tu..semak terus..kalau salah betulkan dan buat smpai kita betul..macam athiekan..athie blaja in  accountancy..so..at least latihan tu kenala jgak dalam 3 kali sehari..its not easy actually..but as we noe..practice makes perfect..!!n do believe that words..n jgn lupa buat past years k!

3.sharing is caring
kita kena sentiasa berdiskusi n changing opinion..like say kefahaman kita salah..so nnti kawan kita akan bantu kita..don't be stingy with ur knowledge..k!!

4.jangan mudah putus asa
Setiap kali athie nak blajakan..athie msti tanam dalam diri ,all this is for my future..then..blaja kena bersungguh..firstly.kita jgn mudah mengeluh.sshla..itula..!!sbb tu kita kena kuat semngat.n jgn mudah putus asa..athie pernah gagal suatu masa dahulu..dan mmg sakit bila kita jatuh dari tempat yang tggi..tapi kita msti kuat bila nak bangun..never let yourself down!!dan yang paling penting kita kena yakin..!!

Macamne nak yakin ek...??ayah athie pernah cakap
"Kalau kau baca buku,buat latihan..msti ko bleh jawab dalam exam tu..sbb sume ko dah tahu.."
..what he tried to say seems true..athie xpernah lupa..dan jgn lupa blaja teknik nak jawab..mgkin betul jawapan kita tapi teknik menjawab kalu dah salah ..examiner takkan terima jgak..Ingat..yakin..!Athie selalu yakin denganbantuan dari Allah,usaha athie n doa sume org yang doakan kita supaya berjaya..sbb itu yakin itu penting..!I's only confident not overconfident nor humble!!

Okelah..harap2 dapatla membantu ckit kawan athie tu kan??yang paling penting usaha..tawakal ..dan doa!!semoga kita sume berjaya dunia n akhirat!!AMIN...k thanks sume..wasalam..!

2 comments:

maybe you wanna read this too

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...